zondag 9 december 2012

Kaarsjes + patroon

Voor in de kerststal wilde ik een gezellig maar veilig kaarslichtje. Ik kocht van die (foeilelijke) nep waxinelichtjes en deze heb ik omhaakt. Voor in de kerststal een bruine versie alsof het een kampvuur is en voor de rest in huis de lichte kleur.

Ik heb er gelijk maar een patroontje van gemaakt, voor de liefhebbers (en mezelf). Ik heb gebruik gemaakt van haaknaald 2,5 en Catania.

Patroon:
10 l met hv ring maken
Toer 1: 2v in 1e en 6e v (12)
Toer 2: 2v in 2e v (18)
Toer 3: 2v in 3e v (24)
Toer 4: 2v in 4e v (30)
Toer 5: 30 v alleen in achterste lus (30)
Toer 6-13 v (30)
Sluit met een hv en hecht de draadjes af


11 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Leuk dat je me gepind hebt :). Waar kan ik je vinden op pinterest? Kan ik mezelf gelijk repinnen ;)

      Verwijderen
    2. http://pinterest.com/mamafietje/ dat ben ik ;-)
      en hier is je pin te zien http://pinterest.com/pin/149252175122678012/

      Verwijderen
  2. Ik heb je patroontje gepind! Superleuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Begrijp de beschrijving niet zo goed. Ik heb 10 lossen.
    Dan komt toer 1. Haak 2v. In de 1e en 6e v.(12)v.
    A.ik heb geen vaste maar losse
    En B.als ik in de 1e en 6e een vaste haak dan heb ik er 2 dus geen 12 ?.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind het een leuk idee en wil het graag maken.
    Begrijp alleen het patroontje niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bizzee Me, de ontwerpster bedoelt dat in de 1e en 6e losse twee vasten gehaakt moet worden en in de rest 1 vaste. De 10 lossen moet je wel eerst met een halve vaste tot een cirkel maken. Ze noemt de enkele gehaakte vasten dus niet. Alleen de mededelingen. Ik hoop dat het zo gaat lukken!

      Verwijderen
  5. anoniem kunt je dat patroontje van het waxinelichtjes om haken even uitleggen.heb toer 1 en 2 gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 10 lossen haken en met een hv tot een ring maken.
    Toer1: 2 v in de 1e losse, 1 v in elk van de volgende 4 lossen, 2 v in de volgende losse en 1 v in elk van de volgende 4 lossen = 12 v
    Toer2: 1 v in 1e v, 2 v in 2e v, dit nog 5x herhalen = 18 v
    Toer3: 1 v in elk van de volgende 2 v, 2 v in de volgende v, dit nog 5x herhalen = 24 v
    Toer4: 1 v in elk van de volgende 3 v, 2 v in de volgende v, dit nog 5x herhalen = 30 v
    Toer5: 1 v in elke v, maar dan alleen in de achterste lus
    Toer6 t/m 13: 1v in elke v. toer 13 sluiten met hv.

    BeantwoordenVerwijderen

Je mag altijd een reactie achter laten! Vind ik leuk :)

Alvast bedankt!